Αρ. Πρωτ. 3
Άνδρος, 13/07/2023
ΘΕΜΑ: Ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας κατά την τουριστική περίοδο.
Προς: Δήμαρχο Άνδρου κ. Λοτσάρη Δημήτρη
ΚΟΙΝ:
1. .Σ. Δήμου Άνδρου
2. Εκπροσώπους Δημοτικών παρατάξεων
3. Μέλη του Σωματείου «Αγ. Φίλιππος»
Αγαπητέ Δήμαρχε,
Αγαπητά μέλη του .Σ.,
Εκτός από κάτοικοι του Δήμου μας, είμαστε και επαγγελματίες, που με πολύ κόπο επενδύουμε στο νησί της Άνδρου και για το λόγο αυτό, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει τις προθέσεις μας και την ουσία των αιτημάτων μας, όπως καταγράφονται στη συνέχεια.
Κύριος στόχος της παρούσας επιστολής, είναι η ενημέρωση του Δήμου για καίρια ζητήματα που απασχολούν τους επαγγελματίες του κλάδου μας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Υδρούσας, ώστε να γνωρίσουν τα μέλη μας τον υποστηρικτικό ρόλο του Δήμου και το μέγεθος της ενεργούς στήριξής του προς την επιχειρηματική κοινότητα της περιοχής.
Ως εκ τούτου και σε συνέχεια της συνεχούς επικοινωνίας που έχουμε με τους τοπικούς παράγοντες στις κοινότητες της περιφερειακης ενότητας Υδρούσας αλλά και της Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στις 7/6/23 μας ζητήθηκε να καταγράψουμε τα αιτήματα και τις διαπιστώσεις των παρευρισκόμενων, ώστε να προβούμε στη συνέχεια σε αποτελεσματικό μεταξύ μας διάλογο.
Συνοπτικά, θεωρούμε ότι χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης τα εξής ζητήματα:
1. Επάρκεια νερού & ετοιμότητα για την περίοδο μεγάλης κατανάλωσης
Τα μέλη μας στο Μπατσί ήδη καταγράφουν συγκεκριμένες ώρες που υπάρχει δυσκολία με την παροχή νερού. Καθώς ο κόσμος θα αυξηθεί σημαντικά κατά το επόμενο διάστημα, παρακαλούμε για την ενημέρωσή μας σχετικά με το σχέδιο άμεσης ανάγκης που έχει ετοιμάσει ο Δήμος, τα τηλέφωνα επικοινωνίας που τα μέλη μας έχουν στη διάθεσή τους και την κάλυψη της δαπάνης. Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι οι δύο νέες γεωτρήσεις για την επαρκή υδροδότηση του Μπατσίου και των γύρω περιοχών, που έχουν πραγματοποιηθεί μήνες πριν , αυτή τη στιγμή δεν έχουν ακόμη συνδεθεί στο δίκτυο με την δικαιολογία που δίνεται απ’ τους αρμόδιους να είναι η έλλειψη χρημάτων του Δήμου. Είναι απαράδεκτη η όποια καθυστέρηση στο συγκεκριμένο έργο καθώς και αδύνατο να δεχθούμε οτι για κάτι τόσο σημαντικό δεν υπάρχουν χρήματα.
2) Καθαριότητα οδών, κάδων & ανακύκλωση (Φόρμα Επικοινωνίας)
Κατά τη θερινή περίοδο 2022, μέλος του .Σ. του Σωματείου μας διατηρούσε σχεδόν καθημερινή επικοινωνία με τον κ Ορφανό Μανώλη, καθώς του υποδείκνυε τοποθεσίες που συσσωρεύονταν είδη προς ανακύκλωση, αλλά και σκουπίδια, όχι μόνο σε προσβάσιμες οδούς, αλλά και σε πεζοπορικά μονοπάτια. Προς τιμή των υπαλλήλων του Δήμου, η ανταπόκριση και συνεργασία ήταν άμεση. Καθώς δεν είναι εφικτό να λειτουργούμε με αυτό τον τρόπο εφεξής, παρακαλούμε για την ανακοίνωση των ημερών αποκομιδής των ανακυκλώσιμων υλικών ανά περιοχή / κοινότητα, την ενημέρωση των κατοίκων με πινακίδες για τα είδη που δεν πρέπει να πετάνε στους κάδους ανακύκλωσης ώστε να μη μολύνεται το υλικό και τη δημιουργία Φόρμας Επικοινωνίας στη σελίδα του Δήμου, ώστε να επικοινωνούν οι πολίτες και ενημερώνουν για σημεία που πρέπει να καθαριστούν.
Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για την καθαριότητα των οδών με την έναρξη της τουριστικής περιόδου και παρακαλούμε για τον τακτικό καθαρισμό των παραλιών και των μονοπατιών μέσα στους οικισμούς.
3. Ενημέρωση για προβλήματα οδοποιίας και σήμανση
Τα μέλη μας, εντατικοποιούν τις διαμαρτυρίες τους σχετικά με την έλλειψη επαρκούς σήμανσης για πεζούς και μείωση ταχύτητας σε όλο το οδόστρωμα από την παραλία Κυπρί έως και την παραλία του Αγ. Πέτρου, καθώς συσσωρεύεται πολύς κόσμος και μικρά παιδιά που περνούν συνέχεια το δρόμο με αφορμή τα καταστήματα εστίασης και τα beach bar.
Παρακαλούμε πολύ, για την επικοινωνία του Δήμου με την Περιφέρεια και κάθε άλλη αρμόδια υπηρεσία, για επαρκή σήμανση και συνεννόηση με την Αστυνομία για τακτικούς ελέγχους ταχύτητας κυρίως κοντά στις ώρες αναχώρησης των πλοίων ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα.
Παράλληλα, η διαδρομή προς τις παραλίες μικρό και μεγάλο Ατένι, που είναι τόσο κοντινές στο Μπατσί, καθίσταται όλο και πιο δυσπρόσιτη, γεγονός που δυσκολεύει και τους επαγγελματίες της περιοχής. Φέτος η κατάσταση της οδού, καταγράφεται ως η χειρότερη των τελευταίων ετών.
4. Δρομολόγια ΚΤΕΛ & σημεία αναμονής των επιβατών
Σε απάντηση εγγράφου που ετοιμάστηκε με δική μας πρωτοβουλία, η κα Μίνα Μανούσου με το από 26.06.2023 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανταποκρίθηκε και μας ενημέρωσε για τα σχεδιαζόμενα δρομολόγια προς τις παραλίες. Στο σημείο αυτό αποτελεί κρίσιμη προτεραιότητα η τροποποίηση των σημείων αναμονής των επιβατών, καθώς κρίνονται σε κάποιες περιπτώσεις ακατάλληλα. Για παράδειγμα λάβαμε φωτογραφίες τουριστών να περιμένουν το ΚΤΕΛ στη στροφή Παπαδάκη στο Μπατσί ανάμεσα στους κάδους απορριμμάτων, ενώ πάνω από τον Αγ. Φίλιππο, η στάση βρίσκεται κοντά στη στροφή, σημείο πολύ επικίνδυνο (εναλλακτικά προτείνεται η παλιά στάση ΒΟΡΟΝΩΦ όπου υπάρχει έτοιμος πέτρινος οικίσκος). Επίσης προτείνουμε , μέσω συνεργασίας με την Περιφέρεια, την κατασκευή σκεπαστών στάσεων ξεκινώντας απ’ τις στάσεις μεγάλης κινητικότητας.
5. Αποκατάσταση παραλίας Μπατσίου, κάδοι απορριμμάτων, φωτισμός και καμπίνες – ντουζ για τους λουόμενους
Η εικόνα του Μπατσίου γενικά και όχι μόνο η κατάσταση της ακτής, κάθε χρόνο και περισσότερο μας προβληματίζουν και μας θλίβουν, με αποτέλεσμα να δέχεται μεγάλη πίεση και η τοπική κοινότητα. Δυσκολευόμαστε να αποδεχθούμε αυτή την απογοητευτική εικόνα με ότι κινδύνους ελλοχεύουν, όπως ανεπαρκή στήριξη των δέντρων και ενδεχομένως του οδοστρώματος από την υποχώρηση της άμμου (πέρσι έπεσε κορμός από αλμυρίκι δίπλα σε λουόμενους κάτω από το εστιατόριο ΚΑΝΤΟΥΝΙ).
Παράλληλα, έχουμε κατ’ εξακολούθηση αναφερθεί στην έλλειψη κάδων, στην καθαριότητα της ακτής, στον ελλιπή φωτισμό που καλύπτουμε με δαπάνη του δικού μας ταμείου, στην έλλειψη καμπινών και ντουζ για τους λουόμενους σε όλο το μήκος της ακτής.
6. Τουριστική προβολή του νησιού
Η τουριστική προβολή του νησιού μας, άμεσα συνδεδεμένη με την επαγγελματική μας απόδοση και αποτελεσματικότητα, επιθυμούμε να μας κοινοποιείται, στο πλαίσιο μιας συνοπτικής ενημέρωσης από τον εκάστοτε ανάδοχο. Είναι σημαντικό να νοιώθουμε ως επαγγελματίες, ότι υπάρχει στήριξη και ποιοτική συνδρομή στο έργο μας από την τοπική αρχή. Μην ξεχνάμε ότι το κάθε μέλος μας, με προσωπικό κόστος διαφημίζει το νησί, μέσω της ατομικής του επιχείρησης. Σχετικές ενέργειες και δράσεις, οφείλουν να χαρακτηρίζονται από συνέργεια και συμπληρωματικότητα.
Κύριοι, η αρμοδιότητα ή μη του Δήμου ως προς τα παραπάνω και η πορεία των διαγνωστικών διαδικασιών, αφορούν στις εσωτερικές σας διεργασίες και είναι διαθέσιμα στον κοινό μέσω του διαδικτύου. Αντιθέτως, το αίτημα ων μελών μας, είναι η ενεργοποίηση του Δήμου στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων, της διαβούλευσης και της εμπλοκής όλων των αρμόδιων φορέων με πρόσφορο τρόπο.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας.
Με εκτίμηση ,
Το Διοικητικό Συμβούλιο
του Σωματείου Ενοικιαζομένων Υδρούσας “ο Άγιος Φίλιππος”