Στη μέση της διαδρομής: Τι δεν έγινε, τι προτείνουμε να γίνει στα λιμάνια μας.
του Βασίλη Αδάμη, μέλους του ΔΛΤΤΑ, δημοτικού συμβούλου δήμου Άνδρου
Πέρασαν δυο χρόνια λειτουργίας του Λιμενικού Ταμείου Τήνου -Άνδρου και δυστυχώς από τις πολλές ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ που είχαν κατατεθεί για τα λιμάνια της Άνδρου από το 2019, έγιναν πολύ λίγα πράγματα, όπως η αλλαγή φωτιστικών ιστών σε Γαύριο και Μπατσί, η ράμπα καθέλκυσης μικρών σκαφών, η επισκευή του νοτίου σκέπαστρου επιβατών και η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών πινακίδων πληροφοριών στο λιμάνι Γαυρίου.
Την εκβάθυνση του λιμανιού, δεν την αναφέρω, διότι ήταν ένα έργο του Υπουργείου Υποδομών, που ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ την υλοποίηση του τον Μάιο του 19 και το φτάσαμε μέχρι την έναρξη των εργασιών έτοιμο, χωρίς καμία συμμετοχή του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου Άνδρου, πάρα τα ψέματα
για την οικειοποίηση του έργου από ανθρώπους που τότε δεν υπήρχαν καν στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Θα μπορούσαν να είχαν γίνει και πολλά αλλά έργα στα δυο αυτά χρονιά, αλλά δυστυχώς, ενώ υπήρχαν χρήματα σε κωδικούς του τεχνικού προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου, που αφορούν την Άνδρο, δεν τα εκμεταλλεύτηκε ο Δήμος Άνδρου και ο εκπρόσωπος του, με αποτέλεσμα να μένουν αδιάθετα πόσα περίπου 2.000.000 ευρώ.
Δεν προχώρησε επί δυο χρόνια η επισκευή της βόρειας προβλήτας και η περίφραξη του λιμένος Γαυρίου, διότι αντί το έργο να γίνει άμεσα μέσω του τεχνικού προγράμματος, όπως προτείναμε εμείς, προτίμησαν να το διαχειριστεί ο Δήμος με προγραμματική σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο, με έναν υπέρογκο προϋπολογισμό έργου 460,000 και μέχρι σήμερα ακόμη δεν έχει γίνει το έργο με δική τους ευθύνη.
Δεν προχώρησαν δυστυχώς και πολλά άλλα έργα για τα λιμάνια της Άνδρου, διότι είχαν επικεντρωθεί σε άλλα θέματα, όπως:
Ø Στο πως θα διώξουν τον ηλεκτρολόγο Λεμπέση, με τις γνωστές πλαστογραφήσεις υπογραφών, μετά από καταγγελία του ότι ψωνίζουν πανάκριβα, μόνο από συγκεκριμένο κατάστημα.
Ø Στο πως θα πάρουν από αγνώστους μέχρι σήμερα χορηγούς χρήματα, για να καταπατήσουν τον αιγιαλό στο Γαύριο, βάζοντας τον Δήμο σε περιπέτειά με πρόστιμα.
Ø Στο πως θα χρεώσουν μόνο την αλλαγή των φωτιστικών ιστών με 600 ευρώ περίπου και χωρίς ασφαλοδιακόπτες, μια τιμή εξωφρενική, την στιγμή που ανάλογη εργασία είχε χρεωθεί περίπου 180 ευρώ.
Ø Στο πως θα καταγγέλλουν συνεχώς τον Λιμενάρχη Άνδρου, διότι δεν τους επέτρεψε να τοποθετήσουν τουαλέτες εντός του λιμένος χωρίς καμία άδεια και γιατί εφάρμοσε τον νόμο στην καταπάτηση που έκαναν στο λιμάνι Γαυρίου.
Ø Στο πως θα σπιλώσουν τους πολιτικούς τους αντιπάλους με ασύστολα ψεύδη, ότι δήθεν σαμποτάρουμε ότι έργο πάει να γίνει στα λιμάνια, κάτι που ποτέ δεν απέδειξαν όταν τους προκαλέσαμε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου και φυσικά τους επιστρέψαμε την λάσπη που εκτόξευαν εναντίον μας.
Το τελευταίο εξάμηνο, κοιτούσαν πως θα σαμποτάρουν τη λειτουργεία του Λιμενικού Ταμείου, μόνο και μόνο για να μην εφαρμόσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Άνδρου, για την προέκταση του Λιμένος Γαυρίου με ένα νέο Master Plan το λεγόμενο ΠΕΑΛ.
Και τι δεν έκαναν για να σαμποτάρουν αυτό το έργο:
Εκτός από την αποχή τους στο Λιμενικό Ταμείο, για να μην υπάρχει απαρτία και ψηφιστεί το ΠΕΑΛ, όταν τελικά ψηφίστηκε, προσέφυγαν στην Αποκεντρωμένη για να ακυρώσουν την απόφαση και δυστυχώς για αυτούς άλλα για το καλό της Άνδρου, η προσφυγή τους απερρίφθη.
Για την άρνηση τους σε αυτό το έργο, που τελικά εγκρίθηκε από το Λιμενικό Ταμείο και θα αποτελέσει την μεγάλη οικονομική ανάπτυξη του νησιού, ας τους κρίνουν οι Ανδριώτες και κυρίως η περιοχή του Γαυρίου:
- Ελπίζουμε – ότι κάποια στιγμή, θα καταλάβουν τα λάθη που έκαναν τα δυο αυτά χρόνια και έμειναν ανεκμετάλλευτα 2.000.000 ευρώ για έργα στα λιμάνια της Άνδρου
- Ελπίζουμε να εκμεταλλευτούν στα επόμενα δυο χρόνια της θητείας μας, τις περισσότερες από τις ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΑΠΟΣΤΕΙΛΑΜΕ ΣΤΟ ΔΛΤΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2022, για έργα στα λιμάνια της Άνδρου.
Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα που δίνουμε στο Λιμενικό Ταμείο για την υλοποίηση έργων στα Λιμάνια της Άνδρου και για τα επόμενα δύο χρόνια με πάντα τεκμηριωμένες προτάσεις.