Τι ακριβώς εκφράζει το γεγονός της άφιξης στο Γαύριο, στα βάθη της νύχτας, του καραβιού που έφερε το στέλεχος και τα μέρη της πρώτης ανεμογεννήτριας που προορίζεται για τον Άγιο Ονόφριο;
Πως πρέπει να εκλάβουμε τη διαπίστωση πως η πολιτεία, η οποία δεν αξιώθηκε να στείλει αντιπροσώπους της στο νησί ώστε να αντιμετωπισθεί έγκαιρα η προβλέψιμη και περιττή διένεξη γύρω στις ανεμογεννήτριες, φροντίζει όμως να ενισχύσει την τοπική αστυνομική δύναμη με “εισαγωγή” αξιωματικών από γειτονικά νησιά;
Πως ακόμη να πάρουμε στα σοβαρά τις αρχές όταν, τώρα που όλοι πλέον καταγράφουν τα πάντα στο κινητό τους, επιλέγουν να “την πέσουν” σε νεαρό ντοκιμαντερίστα ο οποίος καταγράφει συστηματικά την εξέλιξη της διένεξης γύρω από τις ανεμογεννήτριες και έχει τις τελευταίες εβδομάδες ήδη αναρτήσει έξι “επεισόδια” χωρίς να εκθέσει ποτέ κανέναν, με το πρόσχημα της εξακρίβωσης στοιχείων.
Και πως η μαγνητοσκόπηση των οργάνων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους μπορεί να θεωρηθεί παράβαση των κανόνων περί προσωπικών δεδομένων, τη στιγμή που οι αρχές (σε Τήνο και Άνδρο) κάνουν χρήση αντίστοιχων μαγνητοσκοπήσεων για να αναγνωρίσουν τους “αντιφρονούντες” τους οποίους και καλούν σε απολογία;
Την ευθύνη φέρει εξ ολοκλήρου η πολιτεία, η οποία έχει την εξουσία να παρέμβει, αμερόληπτα και ουσιαστικά, για να επανεκκινήσει τον διάλογο ώστε να προχωρήσουν οι επενδύσεις σε ΑΠΕ, χωρίς όμως περιττές παράπλευρες θυσίες. Γιατί δεν το κάνει;
Ο ρόλος της πολιτειας και των οργάνων της (ερμηνεύσετε κατά βούληση) είναι ξεκάθαρος από καιρό. Οι επενδυτές (καταχρηστικά χρησιμοποιειται ο όρος) χτυπούν παλαμακια (καθοδηγούμενη νομοθέτηση, απαίτηση χρήσης βίας εναντίον όσων φερνουν αντίσταση στα σχέδια τους κλπ) και η (ψευδο)πολιτεία χορεύει υπάκουα στον σκοπό τους. Λεφτά αισθήματα, συνδυαζόμενα με αναξιοπρέπεια και κακοδιαχείριση της διοίκησης ενός κράτους. Πόσο ακόμα εξευτελισμο α φέρει αυτή η πατρίδα;