Με πρωτοβουλία του Πατριωτικού Συνδέσμου πραγματοποιήθηκε στην Άνδρο στο Δημοτικό Θέατρο της Χώρας, το Σαββατοκύριακο 21 και 22 Σεπτεμβρίου 2019 το 1ο πολιτικό – επιστημονικό συμπόσιο για τον Πατριωτισμό, τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία με τίτλο «Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» με μεγάλη συμμετοχή στελεχών από όλη την Ελλάδα και πολλούς κατοίκους του νησιού.
Ομιλητές ήταν ο Ηλίας Φιλιππίδης Δρ. Κοινωνιολογίας (Μεταπτ. τμ. δικ. Παντείου Παν/μίου), ο Ανδρέας Μακρογκίκας Γεωπόνος, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης Μαθηματικός και Πολιτικός Επιστήμονας.
Την συζήτησε συντόνιζε ο Γεώργιος Λυμούρης, Πυρηνικός Ιατρός, διδάκτωρ του Εθνικού Και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στην διάρκεια του Συμποσίου το κοινό συμμετείχε σε παραδοσιακό μεσημεριανό γεύμα με τοπικά ποτά και εδέσματα και την δεύτερη μέρα μετά την καθιερωμένη αρτοκλασία του Πατριωτικού Συνδέσμου στην Παναγία της Χώρας, οι προσκεκλημένοι ξεναγήθηκαν στα Μουσεία της Χώρας.
Το Συμπόσιο τίμησαν με την παρουσία τους τοπικοί πολιτευτές, εκπρόσωποι Συλλόγων. Τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Σύρου και Άνδρου κ.κ. Δωρόθεο Β’ εκπροσώπησε ο Πατήρ Θεοφάνης που ανέγνωσε μήνυμα χαιρετισμού.
Ο πρόεδρος του Πατριωτικού Συνδέσμου Γιάννης Μαλταμπές ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας ενός νέου θεσμού του Πατριωτικού Συνδέσμου και εξήγησε το γιατί προχώρησε σε αυτήν την απόφαση. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε «ο Πατριωτισμός του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας θα είναι ο θεσμός που θα αξιοποιήσουμε για να δώσουμε όλες τις πατριωτικές απαντήσεις του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας απέναντι σε ένα πολιτικό και επιστημονικό σύστημα που μας θέλει απαθείς και ανίκανους να αντισταθούμε στην ολιστική δικτατορία που έχουν ήδη επιβάλει και προωθούν την πλήρη επιβολή της και για πάντα». Ο κυριότερος στόχος του Συμποσίου που θα επαναλαμβάνεται κάθε τρίτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου είναι η μη παροχή δυνατότητας στους τυχάρπαστους πλέον να παίρνουν τον τίτλο του Πατριώτη Έλληνα Ορθόδοξου και να ενεργούν ουσιαστικά διαλυτικά στις Πατριωτικές Πολιτικές δυνάμεις με έκφραση ή δράση που να μην περιλαμβάνεται στα χαρακτηριστικά του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Παραδείγματα πάρα πολλά όλες τις τελευταίες δεκαετίες που οδήγησαν στο φαινόμενο ο Πατριωτικός πολιτικός Χώρος ούτε καν να υφίσταται εκλογικά ή να ετεροεκπροσωπείται εκμεταλλευόμενος στυγνά από αντεθνικά και αντιχριστιανικά σχήματα. Δεσμεύτηκε ότι το συμπόσιο θα καταστεί θεσμός τόσο για την Άνδρο όσο και για άλλες περιοχές της χώρας προκειμένου να αναδειχτούν οι θέσεις των πατριωτικών πολιτικών δυνάμεων στις οποίες προσπαθεί η Νέα Τάξη να προσδώσει πολλαπλούς αρνητικούς χαρακτηρισμούς γιατί φοβάται την μόνη αντιστασιακή ομάδα που δύναται αν ενοποιηθεί σε έναν πολιτικό σχηματισμό να την ανατρέψει για πάντα. «Ο αγώνας μας θα πάρει μεγάλες διαστάσεις σε όλους τους χώρους και κυρίως θα διαφυλάττει τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία στο διηνεκές απομακρύνοντας όλες τις πλαστές αναλύσεις και φιλοσοφίες των ανθελλήνων αντιορθόδοξων παραμένοντας το Συμπόσιο προσδεμένο απόλυτα στις Πηγές του Ελληνισμού και του ορθόδοξου Χριστιανισμού».
Ο γενικός γραμματέας του Εθνικού Μετώπου Εμ. Κώνστας τόνισε την ανάγκη να αποδείξουμε σε ένα κόσμο νοθείας ιδεών πόση σημασία έχει η διατύπωση βιώσιμης και ρεαλιστικής πρότασης για να εμπιστευτεί η κοινωνία τις πολιτικές δυνάμεις που μπορούν να φέρουν την εθνική πολιτική και να σταματήσουν την πορεία παρακμής. Η μεγάλη δυσαρμονία μεταξύ πολιτών και συστήματος προκύπτει ακριβώς διότι δεν κατορθώσαμε μέχρι σήμερα να πείσουμε για την δυνατότητα εφαρμογής των ιδεών μας. Ο σ. Κώνστας επίσης αναφέρθηκε στην μεγάλη ανάγκη η Ελληνική περιφέρεια να τεθεί στην πρωτοπορία των αγώνων καθώς και στην μεγάλη ναυτική, ηρωϊκή και δημιουργική παράδοση του νησιού.
O κεντρικός ομιλητής Δρ. Κοινωνιολογίας Ηλίας Φιλιππίδης, ανέπτυξε το θέμα «Ο Ελληνισμός και το μέλλον του. Η ανάγκη για ένα νέο ξεκίνημα με αφετηρία την μεγάλη επέτειο του 2021. Ποιά είναι η συνέχεια»; Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στον Ελληνισμό ως ιστορικό φαινόμενο διαχρονικής εξελίξεως ενός πολιτισμού, ο οποίος εάν τον παρομοιάσουμε με ένα ποτάμι, πηγάζει από τις ομιχλώδεις κορυφές της μυθολογίας και της προϊστορίας.
Όπως τόνισε «Εάν σκεφθούμε, ότι έχουν βρεθεί πλακίδια ελληνικής γλώσσας (Γραμμική γραφή Β΄) σε μυκηναϊκά ανάκτορα από το 1.700 π.Χ., πρέπει να υπολογίσουμε ότι η ελληνική γλώσσα είχε αρχίσει να μορφοποιείτε ήδη από τα 3.000 π.Χ. Η αρχαία ελληνική θρησκεία διαμορφώθηκε στην 3η Χιλιετία (3.000 – 2.000 π.χ). Άρα με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς ο Ελληνισμός είναι ένας ιστορικός πολιτισμός διάρκειας τουλάχιστον 5.000 ετών.
Αυτός ο πολιτισμός που θεωρείτε ότι ανέδειξε το ανθρώπινο πνεύμα κατά τον καλύτερο τρόπο στην ιστορία της ανθρωπότητας, σήμερα κινδυνεύει να εξαφανισθεί. Δυστυχώς δεν πρόκειται για την εφαρμογή του κανόνα, ότι οι πολιτισμού γεννώνται, ακμάζουν, παρακμάζουν και πεθαίνουν, αφού έχουμε πολλά παραδείγματα πολιτισμού που είχαν παρακμάσει και σήμερα ακμάζουν πάλι, όπως ο Εβραϊκός, ο Ινδικός, ο Κινέζικος, ο Ιαπωνικός και ο Περσικός. Ακόμη και ο Ελληνικός Πολιτισμός είχε την δύναμη να νεκραναστηθεί το 1821.
Η σημερινή παρακμή του Ελληνισμού, κατά τραγική ειρωνεία της τύχης, 200 χρόνια μετά την αναγέννησή του με την Επανάσταση του 1821,αποτελεί συνέπεια ορισμένων παραγόντων των οποίων την ύπαρξη δεν θέλουμε να παραδεχθούμε:
Α. Ο Εξωτερικός παράγοντας. Το ελλαδικό κράτος απέκτησε την ελευθερία του από τους Τούρκους υπό τον όρο ότι θα αποτελούσε αγγλικό προτεκτοράτο. Το 1947 οι Άγγλοι παρέδωσαν τον έλεγχο της Ελλάδας στους Αμερικανούς. Στην περίοδο επιβολής και υπογραφής των τεσσάρων Μνημονίων 2010-2015 η πατρίδα μας επιβαρύνθηκε με μία επιπλέον δυσμενή κατάσταση: μετατράπηκε και σε «αποικία χρέους» ή «χρεοδουλοπαροικία», με υποθηκευμένη την ιδιωτική περιουσία του κράτους για 99 χρόνια, δηλ. μέχρι το 2115! Παράλληλα το ελλαδικό προτεκτοράτο λειτουργεί όχι μόνο, υπέρ των ΗΠΑ αλλά και υπέρ της Γερμανίας.
Β. Ο εσωτερικός παράγοντας. Η σημερινή μας παρακμή οφείλεται στο γεγονός ότι κτίσαμε το κράτος μας πάνω στην άμμο χωρίς γερά θεμέλια. Γι΄αυτό αποτύχαμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο κράτος. Αντί να κτίσουμε το κράτος μας με βάση τα πρόσωπα του πλούσιου διαχρονικού πολιτισμού μας, καταφύγαμε στην εύκολη λύση του μιμητισμού. Αντιγράφαμε τα δυτικά πρότυπα, για να γίνουμε και εμείς Ευρωπαίοι. Τελικά ούτε Ευρωπαίοι γίναμε, χάσαμε και τις δικές μας αξίες. Η πρώτη αιτία της κρίσεως που περνάμε, ήταν η κατάρρευση του αξιακού μας συστήματος τα τελευταία 50 χρόνια. Σε αυτό το πρόβλημα, που αποδυναμώνει τον ελληνισμό, προστίθενται άλλα τρία:
- Το δημογραφικό πρόβλημα
- Το μεταναστευτικό πρόβλημα και
- Η τουρκική απειλή
Εάν θέλουμε να αποφύγουμε την εξαφάνιση του Ελληνισμού έπειτα από μία εντυπωσιακή πορεία 5.000 ετών θα πρέπει να συσπειρώσουμε και να επανασυνταχθούμε, δηλαδή να κτίσουμε από την αρχή όχι μόνο το κράτος μας αλλά και τον λαό μας.
Να επιβεβαιώσουμε τις διαχρονικές μας αξίες, οι οποίες με βάση την θεωρεία της ελληνολογίας που έχουμε καθιερώσει είναι:
- Η αγάπη για την πατρίδα
- Η πίστη στην Ορθοδοξία
- Ο σεβασμός στην οικογένεια
- Η παράδοση του ελληνικού κοινοτισμού
- Η καλλιέργεια του πνεύματος και της παιδείας
- Η καλλιέργεια της αριστείας και του ελληνικού δαιμονίου της δημιουργίας
- Η συμμετοχή στα κοινά
- Η αγάπη για την θάλασσα
Ο Ελληνισμός χρειάζεται ένα νέο ΞΕΚΙΝΗΜΑ με ένα σφαιρικό και μακρόπνοο ΟΡΑΜΑ για την ΑΝΑΓΓΕΝΗΣΗ του ελληνισμού μέχρι το 2050.
Ας αξιοποιήσουμε ως αφετηρία την συμβολική, πνευματική και εθνική δύναμη που θα μας δώσει η τελευταία μεγάλη ευκαιρία της επετείου της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας το 2021.
Στη συνέχεια ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης Μαθηματικός και Πρόεδρος του Κινήματος «Λιοντάρια Συνέργεια για την Ελλάδα» μίλησε για την Σχέση Ηθικής και Πολιτικής από τη σκοπιά του Ορθόδοξου Χριστιανισμού. Όπως τόνισε «Η σχέση Ηθικής και Πολιτικής σε όσους το έχουμε ψάξει, οδηγεί είτε στην ηθικοποίηση των πολιτικών και της Πολιτικής, είτε στην πολιτικοποίηση κάθε Ηθικής. Γλωσσικά τώρα οι έννοιες της Ηθικής και του πολιτικού ήθους κατά βάθος συμπίπτουν τόσο αρχαιοελληνικά όσο και χριστιανικά, ενώ διακρίνονται ως προς την εσωτερική και την εξωτερική, αντίστοιχα, λειτουργίας τους. Αν και η «ιδιωτική» ηθική είναι κάτι το εσωτερικό και «πνευματικό», που δεν δηλώνεται εξωτερικά, ο πολιτικός ως πρόσωπο θα πρέπει να ενσαρκώνει το ήθος του στην πολιτική πράξη.
Η μεν Ηθική, υπό την οποιαδήποτε έννοια της, έχει επηρεάσει την Πολιτική παγκοσμίως, η δε πολιτική πράξη έχει διαμορφώσει ανά τους αιώνες ποικίλα ηθικά συστήματα. Η ορθόδοξη χριστιανική, δηλαδή Ανατολική και Πατερική, βιοθεωρία, ξεκινώντας από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη ως προς τα θέματα της Πολιτικής Ηθικής γενικά, εκλαμβάνει το μεν ήθος σε διασύνδεση με το δόγμα, τη δε Πολιτική ως τη συλλογική εφαρμογή αυτού του δόγματος όσον αφορά στα «υλικά» ζητήματα, κατά τη σχέση σώματος και ψυχής του ανθρώπου.
Η αρχαιοελληνική Ηθική, ενώ τιμά τον νόμο, δεν τον απολυτοποιεί, αφού, σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, οι νόμοι δεν εμποδίζουν την ηθική πτώση των πολιτών.
Αντίθετα από τον Αυγουστίνο και τον Λούθηρο, η ορθόδοξη ανατολική Παράδοση δεν ταυτίζει τη Βασιλεία του Θεού με την επί της γης «Πολιτεία του Θεού». Το έμφυτο ηθικώς «πράττειν» (οι αιρέσεις και γενικά οι κανόνες Ηθικής), το οποίο πηγάζει μεν από μία εξω-κόσμια νοηματοδότηση, αλλ΄είναι εγχαραγμένο πάνω στο πολιτισμικό και βιοψυχικό «είναι» του ανθρώπου, διαφέρει από τους πολιτικούς νόμους, οι οποίοι, τις περισσότερες φορές, υπαγορεύονται, δυστυχώς, από κοινωνικούς εκβιασμούς, πολιτικές διαπλοκές και οικονομικά συμφέροντα.
Το ηθικό δίκαιο θα διαφέρει πάντα από το πολιτικό δίκαιο, και μαζί με την πολιτική ελευθερία θα υπάρχει σε μία Πολιτεία και η βία, η κρατική αστυνομία και ο στρατός.
Το ορθόδοξη ήθος δεν εξαντλείται στη συμμόρφωσή του με κάποιους νομικούς κανόνες, αλλ΄ ενδιαφέρεται για τις προθέσεις και τα βαθύτερα (ασυνείδητα) κίνητρα του προσώπου του νομοθέτη ή πολιτικού. Το ήθος της χριστιανικής Αποκάλυψης, όταν λειτουργεί ως άλας και συνείδηση της κοινωνικής, διαγιγνώσκει μία υφιστάμενη ηθική κρίση της Πολιτείας, της ασκεί εποικοδομητική κριτική, της προτείνει διορθωτικές κινήσεις και εν τέλει τη «σώζει».
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στα Τρία κατά βάσει κύρια χαρακτηριστικά που διαφυλάσσουν τον ρόλο και την ιδιαιτερότητα του πολιτικού ως μη υπαλληλοποιημένου «επαγγελματία»: α)το πάθος στη συνειδητή αφιέρωση και αφοσίωση σε μία ορισμένη αποστολή, β)το αίσθημα της ευθύνης (ή η «ηθική της υπευθυνότητας») και γ)η ουδέτερη οπτική εκτίμηση των πραγμάτων, με την αίσθηση του μέτρου. Είθε η Πολιτική Ηθική της χώρας μας να αποκτήσει αληθινά ηθικά ερείσματα, τέτοια που μας δίδαξαν τόσο οι Αρχαίοι μας πρόγονοι σπερματικώς, όσο και σύσσωμη η ελληνορθόδοξη Παράδοση της καθ΄ημάς Ανατολής.
Τέλος ο ανδριώτης Ανδρέας Μακρογκίκας, Γεωπόνος, καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εκδότης εντύπων και εφημερίδων και Αντιπρόεδρος του Πατριωτικού Συνδέσμου με αντικείμενο ομιλίας του «Παιδεία για τον άνθρωπο η οποία να διευρύνει το νου και να διαπαιδαγωγεί» αναφέρθηκε στην βασική υποχρέωση της πολιτείας προς τους νέους, την παροχή παιδείας με αξιόλογο περιεχόμενο. Μιας παιδείας που να υπηρετεί τον άνθρωπο, η οποία διεγείρει τον νου, διαπαιδαγωγεί, διαμορφώνει τον μελλοντικό πολίτη ως προσωπικότητα με βούληση και αξίες που λειτουργεί και υπέρ της πατρίδας και του έθνους. Δοσμένης με μεθοδικό τρόπο, ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο και η γνώση να βιώνεται ως αγαθό με αξία που γίνεται αφομοιώσιμο. Λύνοντας με αυτόν τον τρόπο τα δομικά προβλήματα της σημερινής παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Οι διοργανωτές του Συμποσίου ευχαριστούν θερμά τον Δήμο Άνδρου για την παραχώρηση του Δημοτικού Θεάτρου και την εταιρεία Golden Star Ferries των Αδελφών Στεφάνου για την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των
Έχομε ξεφύγει πια από θρησκεία από πατριωτισμό Και από οικογένεια
Επιπλέον δεν υπάρχει η παιδαγώγηση Δεν υπάρχει ο σεβασμός Προς τον πλησίον σου δεν Εφαρμόζεται ο νόμος σε όλες τις κατευθύνσεις
Με λίγα Λόγια έχουμε ξεπεράσει κι αυτόυς που μένουν στη ζούγκλα
Απ’τη στιγμή που στα σχολεία μας Μπήκανε τραμπουκισμοί ναρκωτικά και σεξ Και η πολιτεία δεν έκανε τίποτα Ότι και να Προσπαθούν Να διδάξουνε εξατμίζονται στον αέρα