Συγκαταλέγεται στους κορυφαίους «καθαρόαιμους» Offshore αγώνες της Ελλάδος. Και δικαίως. Ο Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου από την πρώτη κούρσα έδειξε ότι δεν είναι τυχαία, μαζί με το Ράλλυ Αιγαίου, οι μακροβιότεροι ιστιοπλοϊκοί αγώνες της χώρας.
Αυξομειώσεις στην ένταση των ανέμων, έντονος κυματισμός, κατά τόπους ισχυροί άνεμοι έως και οκτώ μποφόρ αλλά και καραντί (απότομο κόψιμο του αέρα ή λούμπα, όπως την ονομάζουν οι ιστιοπλόοι). Τα πληρώματα που επέλεξαν την πιο μακρινή διαδρομή ήταν αυτά που δικαιώθηκαν καθώς κοντά στη στεριά βρήκαν τις ιδανικές καιρικές συνθήκες για να φτάσουν πρώτοι στην πανέμορφη Χώρα.
Βορειανατολικούς ισχυρούς ανέμους περίμεναν οι ιστιοπλόοι στην εκκίνηση, βορειοδυτικούς τους έστειλε ο Αίολος. Μετά το Σούνιο τα ιστιοφόρα ταξίδεψαν σε κλειστή πλεύση, δηλαδή κόντρα στον καιρό, και βορείως της Κέας τα πληρώματα έπρεπε να πάρουν την πιο κρίσιμη απόφαση: να ακολουθήσουν την πιο σύντομη διαδρομή ή να μείνουν κοντά στη στεριά σε μία πιο μακρινή πλεύση. Το «Optimum 3 – Samos Steamship» και το «Black Jack – Eurobank Private Bank Luxembourg» που επέλεξαν τη δεύτερη περίπτωση ήταν τα σκάφη που «υποδέχτηκε» πρώτα (σε μικτό χρόνο) ο Αφανής Ναύτης που κοσμεί την πλατεία στην περιοχή της Ρίβας (Χώρα).
«Βρήκαμε δύο ώρες μπουνάτσα κάτω από το Κάβο Ντόρο. Αποτελεί περίεργο φαινόμενο και ασυνήθιστο για την περιοχή. Τα σκάφη «κόλλησαν», υπήρχε έντονος κυματισμός και αντί για μπροστά πηγαίναμε πίσω», δήλωσε στην «Κ» ο «χάλκινος» Ολυμπιονίκης Παύλος Καγιαλής, συγκυβερνήτης στο σκάφος «Velos – Eurobank».
Στα Overall των ORC, πρώτο ήρθε το «Optimum 3 – Samos Steamship» με κυβερνήτη τον Περικλή Λιβά, ο οποίος έχει στο πλήρωμά του και τον 15χρονο γιο του Βασίλη. «Οι συνθήκες που επικράτησαν ήταν ιδανικές για ιστιοπλοΐα. Στο Κάβο Ντόρο συναντήσαμε ανέμους έως και οκτώ μποφόρ. Από την αρχή αποφασίσαμε να είμαστε το δυτικότερα, κινούμενο, σκάφος του στόλου, κάτι το οποίο μας αντάμειψε με την πρωτιά στο Line honours αλλά και στη γενική βαθμολογία», δήλωσε ο κυβερνήτης Περικλής Λιβάς.
Στα Super Yachts πρώτο στη γενική κατάταξη ήρθε το «Spirit Of Galatea – Equinox Maritime LTD» με κυβερνήτες τους Α. Αντωνίου και Δ. Χριστοφόρου. «Πήραμε εκκίνηση με πολύ καλές καιρικές συνθήκες για ιστιοπλοΐα. Μετά τη βραχονησίδα Πάτροκλος δυνάμωσαν οι βόρειοι άνεμοι, πήραμε πολύ καλή ταχύτητα αλλά νότια της Εύβοιας έκοψε ο αέρας. Υπήρχε άπνοια με μεγάλο κύμα. Μόλις προσεγγίσαμε στην Άνδρο, δυνάμωσε ο άνεμος και μπήκαμε γρήγορα στον τερματισμό», τόνισε ο υπεύθυνος για την τακτική του σκάφους Ηλίας Μυλωνάς, ο οποίος το 2004 ήταν ο προπονητής των Σοφία Μπεκατώρου – Αιμιλία Τσουλφά στο «χρυσό» ολυμπιακό μετάλλιο. Ο αγώνας αποτελεί συνδιοργάνωση του Ναυτικού Ομίλου Άνδρου και του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος.
Από την https://www.kathimerini.gr/