Η τύχη των Ξενία της Σάμου και της Ναυπάκτου απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια τις τοπικές κοινωνίες. Τα δύο εμβληματικά κτίρια –το πρώτο μάλιστα κοσμείται με τοιχογραφίες του Μόραλη– που σηματοδότησαν στην εποχή τους το πέρασμα από την αγροτική οικονομία στην τουριστική ανάπτυξη, βρίσκονται σήμερα σε κακή κατάσταση και δεν είναι λίγοι όσοι εύχονται να κατεδαφιστούν. Πολλά ακόμα δημοτικά ακίνητα σε όλη τη χώρα βρίσκονται στην ίδια δεινή θέση, με την κατάσταση να δείχνει αδιέξοδη λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων των δήμων. Ενα κοινοτικό πρόγραμμα έρχεται να διασώσει ορισμένα από αυτά, βοηθώντας να διεκδικήσουν από την αρχή τη θέση που τους αξίζει.
Το πρόγραμμα ονομάζεται «παρεμβάσεις αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού για την αξιοποίηση του δημόσιου τουριστικού κεφαλαίου» και εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη). Στόχος του ήταν να ενισχυθούν απευθείας δήμοι ή επιστημονικοί φορείς με πολύ ώριμες προτάσεις για την επαναχρησιμοποίηση κτιρίων ή υποβαθμισμένων χώρων που βρίσκονται σε ιστορικές πόλεις με βαρύνουσα αξία για την τουριστική τους εικόνα. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη (ενδεικτική της ανάγκης των δήμων) και έτσι αποφασίστηκε να υπερδιπλασιαστεί ο προϋπολογισμός του προγράμματος: έπειτα από αξιολόγηση από τη διαχειριστική αρχή του Τομέα Περιβάλλοντος, από τις 88 προτάσεις που υποβλήθηκαν επελέγησαν οι 59, οι οποίες και θα λάβουν χρηματοδότηση 68 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ.
Για τι παρεμβάσεις πρόκειται; Οι 10 από τις προτάσεις που εγκρίθηκαν αφορούν την αναβάθμιση και ανάδειξη επιστημονικών – περιβαλλοντικών πάρκων σε δήμους και σε πανεπιστημιακούς χώρους. Ακόμα 37 αφορούν σε παρεμβάσεις σε κτίρια μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας και πολιτιστικού ενδιαφέροντος και, τέλος, 12 έργα προτείνουν παρεμβάσεις σε περιβαλλοντικά τραυματισμένα τοπία, με τη δημιουργία ήπιων τουριστικών υποδομών. «Η μεγάλη ανταπόκριση που συνάντησε το πρόγραμμα δείχνει τις σημαντικές ανάγκες αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν στον τομέα της ανάδειξης και αξιοποίησης του δημόσιου τουριστικού αποθέματος των δήμων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», εκτιμά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλ. Χαρίτσης. «Αποκαθιστώντας και εκσυγχρονίζοντας εμβληματικά κτίρια και υποδομές, οι δήμοι και τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν τουριστικά και οικονομικά, αυξάνοντας τις πηγές των εσόδων τους και, κυρίως, θα διαφυλάξουν την πολιτιστική και περιβαλλοντική τους αξία, προς όφελος όλων των πολιτών».
Περισσότερες λεπτομέρειες : Καθημερινή
Με πικρία διαπιστώνω όιτι πρέπει να τύχει να ασχοληθούν ΜΟΝΟ επώνυμοι δημοσιογράφοι απο τα μεγάλα ΜΜΕ, για να μπορέσουμε να μπούμε στην διαδικασία “περίσκεψης” και “αγωνίας για το τί μέλει γεννέσθαι” στα Αρχιτεκτονικά και ποιλά αριστουργηματα και μνημεία.
Με μία βαθιά επιστημονική γνώση – ως Αρχιτέκτων Μηχανικός του Ε.Μ.Π. – και την επιπλέον άποψη του Ανδριώτη – κα΄τοικου Χώρας και μαλιστα στο Μεσαιωνικό της παλαιότερο τμήμα του οικισμού (δίπλα στους Ταξιάρχες) το ζ’ητημα του ΞΕΝΙΑ Άνδρου – “ΤΡΙΤΩΝ” η ονομασία του – με έχει απασχολήσει διαρκώς και διεξοδικά απο το 1991 που μετοίκησα οριστικά απο την Αθήνα. Παρακολούθησα την απαξίωση και εγκατάλειψη απο τους τελευταίους εκμισθωτές του, αλλά ακόμη περισσότερο των Διοικήσεων της ΞΕΝΙΑ Α.Ε. και της Ε.Τ.Α. Α.Ε. (μετέπειτα) , που βρήκαν “γόνιμο έδαφος” στην αδιαφορία των Δημοτικών αρχόντων να το “αγγίξουν” γιατί μονο προβληματισμό και απορία πραγματικών σωστικών παρεμβάσεων τους δημιουργούσε. Χρειάστηκαν 24 χρόνια αφότου έπαψε να λειτουργεί , 3 “Άγονοι” διαγωνισμοί για την Παραχώρηση του, μία ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ (Ανευ διαγωνισμού – Με Απευθείας “πρόσκληση” φίλου της τοτε Κυβέρνησης Μεγαλοεργολάβου Δημ. Εργων) προσπάθεια το 2003 – την οποια ευτύχησα να καταγγείλω και μετά απο 4 χρόνια να ΔΙΚΑΙΩΘΩ και να ανασταλεί απο την Υπουργό Τουρισμού κα Φάνη Πετραλιά, ενώ το 2011, οι δικές μου πρωτοβουλίες μαζί με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων, είχαν σαν αποτέλεσμα την Κήρυξη του ως “Μνημείου Νεώτερης- Μεταπολεμικής Αρχιτεκτονικής”, που πλεον ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΔΙΑΦΥΛΑΣΣΕΙ απο την Αυθαίρετυ Κατεδάφιση. Δέν σταμάτησα όμως εκεί, ήδη απο το 2002 και μετα εκπόνησα Προμελέτη αρχικά για την Ανακαίνιση και Επανάχρηση του ως Σύνθετου Ξενοδοχείου Α’ ταξης – Συνεδριακού και Πολιτιστικού Τουρισμού, συγκέντρωσα τοτε Συστατικές Επιστολές Συνεργασίας με όλα τα υπάρχονατ στην Άνδρο Πολιτιστικά Ιδρύματα ( Ίδρυμα Β. & Ελ.Γουλανδρή – Ίδρυμα Κυδωνιέως – Καΐρειο Βιβλιοθήκη) επάνω σε αυτό τον σκοπό. Όταν δε πρόσφατα – το 2013 – επαναπροκηρυχθηκε Διαγωνισμός Μακροχρόνιας Παραχώρησης του απο την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε. , Απόρρητα κινούμενος αλληλογράφησα με 4 Μεγαλους Ανδριώτες Εφοπλιστές – Οικογένειες ώστε να τους ζητήσω το ενδιαφέρον συμμετοχής τους με δική μου Τεχνική- Μελετητική υποστήριξη (μέσω της ΑΝΔΡΙΑΤΤΙΚΑ Ε.Π.Ε. που διευθυνω). Για να καταστήσω δε πλέον ελκυστικότερο το Επιχειρηματικό Πλάνο- Πρότζεκτ- σχεδίασα όχι μονο μια Αρχιτεκτονική Πρόταση Ανακαινισης – Μετασκευής του ίδιου του κτιρίου, αλλά και αξιοπολιηση των παρακείμενων οικοπέδων – ιδιοκτησιών που ανήκουν επίσης στην αρχικά παραχωρηθείσα απο την οικογένεια Εμπειρικου έκταη – αλλά και σε ένα γενικότερο Σχέδιο Περιαστικής Αναμόρφωσης της περιοχής Πλακούρες, με Νέο ασφαλές Καταφύγιο μικρών ερασιτεχνικών λέμβων και σκαφών (έως 7μ.) – Ζώνη παραλιακού Περιπάτου απο την Αγία Θαλασσινή έως το πρώην Ελικοδρόμιο στο Νειμπορειό, συνδυασμένη με ποδηλατόδρομο και δημόσια καθιστικά και φυτεύσεις, ώστε να αποδοθεί απλοχερα στην κοινή χρήση ΟΛΩΝ των πολιτών της Χώρας και των επισκεπτών της σε ολόκληρη την διάρκεια του χρόνου. Προχωρώντας δε ακόμη παραπέρα ,με το βλέμμα στο Μέλλον και την ακομη μεγαλύτερη Τουριστική Ανάπτυξη της Άνδρου έχω περιλάβει την Πρόβλεψη Δημιουργίας ενός Δημοτικού Υδατοδρομίου στην Νέα Προβλήτα (εμπρός απο το ΞΕΝΙΑ) όπυ θα προσεγγλιζουν και θα αποβιβάζουν τουρίστες τα Ελληνικών και ξένων εταιρειών Υδροπλάνα, γαι τα οποια ήδη η Εγκριτικλη Διαδικασία προχωρά απο την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, και για την οποία μπορώ να καυχηθώ ότι ΥΠΗΡΞΑ Ο ΠΡΩΤΟΣ που διαισθάνθηκα την εξαιρετική αυτή ευκαιρία – δυνατότητα της επαύξησης των Μέσων Συγκοινωνίας – Πρόσβασης της Άνδρου, και ήδη απο το 2005 το είχα προτείνει με επιστολές μου και στους 3 τότε Δημάρχους (πρωτοκολλημένα αντίγραφα υπάρχουν) – ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ !!!!
Όποτε μου το ζητήσετε εσείς ή ο Δήμος Άνδρου, με χαρά μου να μοιραστώ Σχέδια και Προμελέτες σε οικονογραφικό υλικό.
Το υδατοδρόμιο και οι προσθαλασσώσεις υδροπλά;νων στον όρμο της Χώρας,αποτελεί μια ουτοπική και θεωρητική προσέγγιση στο θέμα της επαύξησης των μέσων συγκοινωνίας για την ΑΝΔΡΟ, λόγω των βορείων ανέμουν οι οποίοι φυσσούν χειμώνα και καλοκαίρι,και σηκώνουν μεγάλο κυμματισμό,ο οποίος μπαίνει ζωντανός μέσα στον όρμο.
Ναυτικό νησί είμαστε,ρωτήστε και κάποιον καπετάνιο,πριν προβείτε σε τέτοιου είδους ανεφάρμοστες προτάσεις.
Το μπλοκάρισμα της κατεδάφισης του κτιριακού φαντάσματος,που μαζευει κάθε είδους βρωμιές και έγινε τόπος φωλιάσματος ποντικών,δεν νομίζω ότι ήταν υπέρ των ανδριωτών, που κατοικούν στην περιοχή
Το Ξεδοντιασμένο Ξενία,ετοιμόρροπο και επικίνδυνο,δεν νομίζω ότι πλέον μπορεί να διασωθεί.
Η κατάσταση του είναι μη αναστρέψιμη.
Εμείς οι γείτονες του ελπίζουμε πλέον,μόνον στην αυτοκατεδάφιση του.
Ένα μεγάλο μπράβο στο Κύριον Γεώργιον Λιαλιο Για την πρωτοβουλία του να γράψει αυτό το άρθρο Στην κινηματογραφική λέσχη Της άνδρου που φέρνει τα νέα σε Όλους τους έλληνες του εξωτερικό Στην Άνδρο και στο εσωτερικό Της Ελλάδος
Και νομίζω είναι καιρός υπεύθυνη να Ρίξουν
μία ματιά ξανά σε αυτό το ερείπιο το Ξενία για να μπορούμε να κάνουμε μια βόλτα Μέχρι την άγια την θαλασσινή
Ή να φάμε στον Νώντα Χωρίς να έχω με αυτή τη βρωμιά Και επιπλέον ας Ρίξουν και μια ματιά στο Πρώην κτίριο της Δ.Ε.Η. Που εάν δε κάνουν κάτι τώρα θα είναι πολύ αργά αργότερα
Αυτό πρέπει να μείνει διατηρητέο
Διαβάζοντας τα παραπάνω όλα φαίνονται ωραία στο χάρτη η ερώτηση είναι Υπάρχουν τα χρήματα Για αυτά τα όνειρα να γίνουν αληθινά; Διότι πιστεύω Ο κάθε Δήμος Θα ήθελε να κάνει όλα αυτά τα έργα αν υπήρχανε τα χρήματα
Αλλά κανένας δεν μπορεί να μας πει να μην ονειρευόμαστε για κάτι το ωραίο θζny
Το Ξενία ουδέποτε ταίριαξε στο τοπίο της Άνδρου! Ξένο σώμα υπήρξε ανέκαθεν, ακαλαίσθητο και κακοφτιαγμένο. Από την παρουσία του θα μας απαλλάξει -δυστυχώς- η δύναμη του χρόνου, αφού η ατολμία και η υποκρισία δεν επιτρέπουν να γίνει το αυτονόητο: να γκρεμιστεί το πανάθλιο και επικινδυνότατο κουφάρι.
Εν τω μεταξύ ας λάβουν υπόψιν τους οι οποιοιδήποτε ευθύνονται για την φύλαξή του ότι πλήθος παιδιών το επισκέπτονται και μέχρι τώρα μόνο λόγω τύχης δεν έχει συμβεί ατύχημα
Τεχνικά και μονο θέλω να απαντήσω στο ερώτημα “αν σώζεται” το κτίριο του ΞΕΝΙΑ Άνδρου :
– Σας διαβεβαιώ ότι αυτό είναι Απόλυτα εφικτό με την σύγχρονη Τεχνική μέθοδο του “Μανδύα απο εκτοξευόμενο σκύρόδεμα υψηλής αντοχ’ης – αντιαλκαλικό με ενίσχυση πολυεστερικών ινών”,
– Το κόστος της πλήρους Επέμβασης Ανακαίνισης , το έχω πρόχειρα προϋπολογίσει σε 3,5 – 4 εκατομ. Ευρώ (όσο κάνει ένα συγχρονο δεξαμενόπλοιο στην Αγορά) και αφορά την Μετατροπή των 1800 τετ.μετρων του υπάρχοντος κτιρίου με προσθήκη επικλινούς στέγης με Φωτοβολταϊκά και Ηλιοθερμικά συστήματα για Εξοικονόμηση και μερική Αυτοπαραγωγή Ενέργειας,
– Το παραπάνω κόστος μπορεί μερικά ή και ολοκληρωτικά να καλυφθεί από Χρηματοδοτικά Προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. – μόνο απο το Πρόγραμμα Αναβάθμισης Υπαρχόντων Τουριστ. μονάδων και ταυτοχρονη Μετατροπή σε Συνεδριακό Ξενοδοχείο η Επιδότηση ανέρχεται εως και 40% του Προϋπολογισμού,
– Για όλα τα παραπάνω ομιλώ ως Αρχιτέκτων Μηχανικός -με ειδίκευση στην Βιοκλιματικη Αρχιτεκτονικη και τις Κτιριακές εγκαταστάσεις Α.Π.Ε. – και με διπλωματική Εργασία για την Ανακαίνιση παλαιών Βιομηαχνικών κτιρίων και Επανάχρηση με σύγχρονες χρήσεις, στο Εργοστάσιο της ΦΙΑΤ στο Τορίνο- ΛΙΝΓΚΟΤΟ – που έγινε Σύγχρονο Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο απο τον Αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο (το 1990). Η παραπάνω δε πρακτική αποτελεί συνηθέστατη επιλογή σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις καθώς η κατεδάφιση και απο αρχής Ανέγερση έχει πολλαπλάσια μεγαλύτερο κόστος απο την Ανακαίνιση,
– Με την Πρόταση – Προμελέτη μου όχι μονο θα Ανακαινιστεί το ΞΕΝΙΑ, αλλά θα αναβαθμισθεί Όλη η τριγύρω περιοχή, το Ξενοδοχειο ως Συνεδριακό και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων θα λειτουργεί 10-12 μήνες τον χρόνο, θα απασχολεί ανάλογο προσωπικό (12-30 άτομα), θα περιλαμβάνει εστιατόριο και μουσικό κλαμπ (υπόσκαφο μέσα στα βράχια), πισίνα μερικά κλειόμενη και αυτόνομα θερμαινόμενη, μαζί δε με την ευρύτερη σχεδιαζόμενη Δημιουργία πεζοδρόμου- ποδηλατοδρόμου θα αποκτήσει ολοήμερη και ολονύκτια διαδρομή περιπάτου και αναψυχής για τους κατοίκους και τοθυς επισκέπτες – αντί της σημερινής “μαύρης τρύπα” , ενός σκοτεινού ερειπίου γεμάτου σκουπιδια και σπασμένα κρύσταλλα και ξύλα !!!
Για τον φίλο – γείτονα “ΘΑΛΑΣΣΟ” τον διαβεβαιώ ότι μένοντας και εγώ δίπλα στους Ταξιάρχες και την Αγία Αικατερίνη, σχεδόν καθημερινά κάνω την διαδρομή προς Νειμπορειό για να κολυμπήσω ή τα ανήψια μου για βραδυνή διασκέδαση στα κλάμπ της παραλίας, και ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΛΑ ΠΟΣΟ ΑΣΧΗΜΟ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ !!! Μοναδικό μου δε κίνητρο της εντατικης μου απασχόλησης με το ΞΕΝΙΑ είναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτή η Αγωνία και Μή Ανοχή του “εγκλήματος” της Εγκατάλειψης και Απαξίωσης του και ΚΑΝΕΝΑ ΥΛΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ (άλλωστε έχω πλέον πτωχεύσει – καταστραφεί και έχω γίνει μερικά ΑΜΕΑ…………..)
Ξεχωριστά απαντώντας για το θέμα του Υδροδρομίου :
– Το θέμα σε απασχολεί Τεχνικά και ως προς την Τουριστική Αξιοποίηση της Άνδρου απο το 2005, όταν μια Ελληνο-Καναδική εταιρεία ( AIR SEA LINES) πρωτοδρομολόγησε 24-θεσια Υδροπλάνα, έκανα τις πρώτες επαφές μαζί τους και μίλησα με τον Υπεύθυνο Σχεδιασμού για τια απαιτούμενες προδιαγραφές (ζητούν ακριβώς – ΙΣΧΥΡΟΥΣ και ΔΙΑΜΗΚΕΙΣ Ανέμους σχετικά σταθερής κατεύθυνσης απο Βορρά προς Νοτο και πάντως κατά το Διαμήκες της διαδρομής προσνήωσης – απονήωσης του Υδροπλανου, δηλαδή ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ στον Κόλπο της Χώρας !!!),
– Οι καθημερινές μου παρέες όταν βρίσκομαι στο σπίτι μου στην Χώρα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ συνταξιουχοι και ενεργοί Πλοίαρχοι και λοιποί Ναυτικοί και ώρες ολόκληρες έχω κουβεντιάσει μαζί τους ΟΧΙ ΜΟΝΟ για Υδροδρόμιο (που διαφέρει ΑΠΟΛΥΤΑ απο την προσέγγιση – πρόσδεση πλοιου), αλλά και γιατί απο την “τρέλλα” μου για την Άνδρο, τον χρόνο μου τον ξοδεύω “σπάζοντας το κεφάλι μου” πως θα βελτιώσω την Ζωή και την Ανάπτυξη στην Άνδρο. Έτσι – παρεμπιπτόντως – έχω απο το 2002 Προσχεδιάσει Νέες Λιμενικές Υποδομές για όλο το νησί (Χώρα – Γαυριο – Μπατσί – Όρμο Κορθιου), για δε την Χώρα Νέο Λιμενοβραχίονα και προβλήτα Απόλυτης Υπήνεμης πρόσδεσης ώστε να καταφέρουμε να ζητήσουμε την Προσέγγιση Κρουαζιεροπλοίων ή/και ακτοπλοϊκών – τουριστικών Διανησιακών Δρομολογίων, που όλοι σας φαντάζομαι γνωρίζετε καλά ότι είναι Αίτημα – Όνειρο όλων των κατοικων και επαγγελματιών της Χώρας αλλά κια όλου του νησιού. Σε αυτό δε τον σχεδιασμό ακριβώς υπήρξε Πολύτιμη η συμβουλευτική βοήθεια των φίλων μου ναυτικών !!!
– Εναλλακτικά Υδροδρόμια έχω προσχεδιάσει εκτός της Χώρας – δε 2 θέσεις μάλιστα (στο υπάρχον Λιμάνι – Μαρίνα και στο Νεοσχεδιασμένο Αγκυροβόλιο με νέα Προβλήτα θαλασσοπροστασίας – εμπρός απο το ΞΕΝΙΑ και έως την Αγια Θαλασσινή, που μόνο αν δείτε το Προσχέδιο θα αντιληφθείτε πόσο ασφαλές θα γίνει) – το Μπατσί , τον Όρμο Κορθίου, τον Όρμο Χαλκολιμιώνα (νεώτερη εναλλακτικη επιογή σε συνδυασμό με την επισης απο εμενα σχεδιαζόμενη Ζώνη Αρχαιολογικής αναβαθμισμένης Επισκεψιμότητας με Νέα Αρχαιολογικά Πάρκα σε Ζαγορά – Στρόφιλα – αρχαία ερείπια Παλαιόπολης – αρχαιολ. χώρο Υψηλής) και βέβαια στο Γαύριο (με Ολοκληρωμένη Νέα Εγκατάσταση Υδροδρομίου, ανεξάρτητη και Μή κωλύουσα την λειτουργία του Ακτοπλοϊκού Λιμανιού, και Νέα Περιφερειακή Οδό αποσυμφόρησης του Κυκλοφοριακού φόρτου όταν προσεγγίζουν διαδοχικά τα πλοία).
Ενώ μίλησα για ογκώδη κυμματισμό,που εισβάλει ζωντανός στον όρμο και συχνά ξεπλένει την πλακούρα,η τον μώλο του Ομίλου,μου γράφεις για το ευνοικό της πνοής σταθερών,ισχυρών ανέμων με άξονα Βορρά – Νότο.Μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα.
Μέσα από τα κείμενα σου,διακρίνω είτε μια ονειροπόλο και λίγο θεωρητι’κή διάσταση στα θέματα με τα οποία ασχολείσαι,χωρίς να λαμβάνεις υπόψη σου,την σημερινή κατάσταση,που όλοι βιώνουμε στην δέσμια στους ξένους τοκογλύφους Ελλάδα.
Ποιός θα επενδύσει σε αυτό που τόσο ωραία φαντάζεσαι ότι μπορεί να γίνει ?
χρειαζόμαστε πρακτικές και απλές λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάζονται και όχι ανέφικτες και πολύπλοκες ουτοπίες.
Διατηρητέο λοιπόν το Ξενία Φάντασμα!!!.
Θα στοιχεώνει για πόσο χρόνο άραγε ακόμη τη γειτονιά και τα παιχνίδια των παιδιών της περιοχής μας?
Ελπίζουμε στην αυτοκαταστροφή του. Ουσιαστικά η διατήρηση του ως μνημείου αμφίλεγόμενης αισθητικής,και αποκλειομένης κάθε άλλης χρήσης του,πέραν του Συνεδριακού Κέντρου η Ξενοδοχείου το έφερε στην τωρινή του μοίρα.
Απο την τοποθέτηση σου υπέρ των ανεμογεννητριών στην Ανδρο,νομίζω ότι ψάχνεις γεννικώς την ευκαιρία,μέσα απο μια αμφισβητούμενη οικολογική και δήθεν για το καλό μας ανάπτυξη,να έχεις ίδιον όφελος.
Εαν πάλι δεν σας ικανοποιεί η Ιδέα- Πρόταση να Ανακαινιστεί απο συνδυασμό Ιδιωτικών Επενδυτικών κεφαλαίων – Ευρωπαϊκών επιδοτήσεων και ίσως συμμετοχή του Δήμου (ποσοστό έναντι παρεχόμενων υπηρεσιών), υπάρχει και Εναλλακτική Πρόταση – να Ανακαινισθεί και μα μετατραπεί σε σύγχρονο Κτίριο Σχολής Ανώτερης Εκπαίδευσης με πολλούς τομείς που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τους Ανδριώτες ώστε να φοιτούν οι άξιοι απόγονοι – παιδιά τους, όπως για παράδειγμα οι Ναυτιλιακές Σπουδές.
Πιθανά να μπορούσαν να το υποστηρίξουν οικονομικά και οι Ανδριώτες Εφοπλιστές, ενω κτιριακά θα προέκυπταν αίθουσες διδασκαλίας – αμφιθέατρο – γραφεία καθηγητών – εστιατόριο-καφέ φοιτητών και ίσως μερικά δωμάτια για άπορους φοιτητές απο την λοιπή Ελλάδα.
Όσο για τις προσβλητικές παρατηρήσεις του “ΘΑΛΑΣΣΟ” απαξιώ και να απαντήσω καν . Η επιστημονική μου πληρότητα και η ανιδιοτελής Προσφορά μου στην Άνδρο επι 26 χρόνια τώρα, δεν επιδέχονται της μηδενιστικής του κριτικής.
Πραγματικά δεν γνώριζα όλα αυτα τα στοιχεία σχετικα με το Ξενία. Τώρα πραγματικά έχω μπερδευτεί και δεν μπορώ να πάρω ξεκάθαρη θέση στο τι …εύχομαι να γίνει με αυτό το κτίριο. Από ότι βλέπω διχάζει έντονα την τοπική κοινωνία. Κάποιοι υπεύθυνοι όμως δεν πρέπει να ενημερώσουν με κάθε λεπτομέρεια;