Η εταιρεία θεάτρου GAFF παρουσιάζει
το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 6:00 μ.μ. και την Κυριακή 12 Μαρτίου στις 7.00 μ.μ., στο Δημοτικό Θέατρο Άνδρου,
το έργο του Μάκη Τσίτα «Μάρτυς μου ο Θεός».
Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε από τότε που πρωτοανέβηκε το 2014, τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε και την περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, συνεχίζονται για τρίτη συνεχή χρονιά οι παραστάσεις του έργου του Μάκη Τσίτα «Μάρτυς μου ο Θεός» –βασισμένου στο ομότιτλο μυθιστόρημά του, που τιμήθηκε με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014–, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, με τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη στον ρόλο του Χρυσοβαλάντη.
Μέσα στο πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα του 2004, ο Χρυσοβαλάντης –ένας τυπικός αντιήρωας της εποχής μας, άνθρωπος απλός αλλά οπλισμένος με χιούμορ, με φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία–, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του άνεργος και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με την πραγματικότητα. Όλοι –οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του– τον προδίδουν, ενώ γύρω του διαγράφεται η εικόνα μιας κοινωνίας που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται στην παρακμή. Μέσα από τον χειμαρρώδη μονόλογό του, που ακολουθεί τη ροή της σκέψης του, παρακολουθούμε τον αγώνα του να σταθεί όρθιος, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Δραματουργική επεξεργασία: Μάκης Τσίτας
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μυρτώ Αθανασοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Καραγιάννη, Λίνα Παγώνη
Παίζει ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης.
Δημοτικό Θέατρο Άνδρου
Σάββατο 11 Μαρτίου στις 6:00 μ.μ. και Κυριακή 12 Μαρτίου στις 7.00 μ.μ.
Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων: «Άρτος και Γλυκό, Γαρύφαλλος», Κεντρική αγορά, 22820 24400 (Χώρα Άνδρου)
Χορηγός επικοινωνίας: asteras 92 fm,
Χορηγοί: Ναυτικό Πρακτορείο «Ploes Travel», Θεατρικός Όμιλος Άνδρου, Ενοικιαζόμενα Διαμερίσματα «Ραστώνη», «Άρτος και Γλυκό, Γαρύφαλλος»
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:
…“Ένα έξοχο κείμενο, ένας αντιήρωας, ο Χρυσοβαλάντης, πενηντάρης, άνεργος τυπογράφος στην εποχή της ευμάρειας, λίγο πριν απ’ τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 -ένα ανθρωπάκι θλιβερό, σχολαστικό, κομπλεξικό, ένας θρησκόληπτος, ξενόφοβος, μπορντελόβιος…-, η τραγωδία ενός γελοίου κι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης δίνει πνοή σ’ αυτόν τον εν πλήρει συγχύσει αθώο με κύρος δοκιμασμένου ρολίστα χαράζοντας τον στη μνήμη. Πρέπει να τον δείτε!”…
Γιώργος Σαρηγιάνης (Το τέταρτο κουδούνι)
…“«Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» του Άντον Τσέχωφ, «Ο Ηλίθιος» του Φίοντορ Ντοστογιάφκσι και οι δικοί μας Βιζυηνός και Παπαδιαμάντης, φαίνονται σαν να λειτουργούν ως πρότυπα (ηθελημένα ή υποσυνείδητα) για τον αριστουργηματικό ήρωα του Μάκη Τσίτα, που ανεδείχθη πρώτης δραματικής τάξεως χάρη στην ιδανική ερμηνεία του περιγραφικώς πληθωρικού Ιωσήφ Ιωσηφίδη. Υποκριτική επίδοσις άξια βραβείου κι όχι μόνον ελληνικού, αλλά διεθνούς, αφού επέτυχε να εικονοποιήσει και την τελευταία ανάσα, και τον τελευταίο δισταγμό και την παραμικρή ανεπαίσθητη αγκύλωση του ήρωα που επέλεξε να υποδυθεί κι – ως φαίνεται – τον αγάπησε αλόγιστα και πλέρια. Γιατί χωρίς αγάπη δεν θεατροποιούνται τα πεζογραφήματα”… Κωνσταντίνος Μπούρας (Fractal.gr)
…“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, έχει «φορέσει» το ρόλο του σαν δεύτερο δέρμα, σφραγίζει την ήδη καθηλωτική ερμηνεία του με ένα ξέσπασμα σπαρακτικό, ένα ξεγύμνωμα ψυχής και σώματος που εξιλεώνει μέσα απ’ την παράκρουση της οδύνης”…
Μάριον Χωρεάνθη (Popaganda.gr)
…“Λίγες είναι οι φορές που μια παράσταση μπορεί να πάρει το συναίσθημα και το μυαλό σου από τo χέρι, ταυτόχρονα, να σε κάνει να σκεφτείς, να νοιώσεις, να την κουβαλάς μέσα σου φεύγοντας από το θέατρο. Ο Χρυσοβαλάντης, ο ήρωας του Μάκη Τσίτα, ενσαρκωμένος από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, σε καθηλώνει από την πρώτη στιγμή που θα τον αντικρίσεις να προσεύχεται”… Άρτεμις Καπούλα (Protagon.gr)
…“Έργο απαιτήσεων, έξοχα ερμηνευμένο από όλη τη δημιουργική ομάδα της εταιρείας θεάτρου GAFF. Ο Χρυσοβαλάντης, είναι ένας ακόμα σημαντικός ήρωας, που προστέθηκε στη φιλολογία των Θεατρικών Μονολόγων”…
Μαρία Κοτοπούλη (Culturenow.gr)
…“H συνάντηση του συγγραφικού ταλέντου του Μάκη Τσίτα με τη σκηνοθετική ευαισθησία της Σοφίας Καραγιάννη και την υποκριτική δεινότητα του Ιωσήφ Ιωσηφίδη μας χαρίζουν ένα έργο απολαυστικό, ξεκαρδιστικό, συγκινητικό και μεστό. Στα 75 λεπτά της παράστασης ο θεατής βαδίζει, μαζί με το Χρυσοβαλάντη, από την μιζέρια στην ευφορία της τρέλας, από το φόβο στην ιερή αγανάκτηση, από την λαγνεία στην θρησκοληψία, από την αγάπη στην προδοσία”…
Ελένη Λιτζαροπούλου (Athens Voice)
…“Η ζωή και η πορεία του Χρυσοβαλάντη είναι η Ελλάδα σήμερα”…
Πιτσιρίκος
…“Ένας μονόλογος που εκφράζει φωναχτά τις σκέψεις όλων μας, ένα κωμικά δοσμένο χαστούκι που πονάει περισσότερο τον σύγχρονο νεοέλληνα. Σχεδόν γυμνός στο τέλος της παράστασης, με μοναδικό του κάλυμμα τη μυρωδιά απ΄το λιβάνι, ο ήρωας χάνεται στο φως”… Χρύσα Λύκου (Musiccorner.gr)
…“H σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη είναι εκπληκτική και η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη συγκλονιστική και δυνατή όσο και το ίδιο το έργο. Ο ίδιος φαίνεται να έχει εντοπίσει τον Χρυσοβαλάντη καθώς φοράει τις σκέψεις και τα λόγια του σα να είναι δικά του”… Εύη Κούκα (ΕνΑrt)
…“Η Καραγιάννη δημιούργησε μια παράσταση-ορόσημο. Πολύτιμο εργαλείο της ο Ιωσηφίδης, ένας ηθοποιός με αναμφισβήτητα προσόντα που για ακόμα μία φορά δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας σ’ έναν εξαιρετικά δύσκολο ρόλο. Περνάει με μοναδική ευκολία από το κωμικό στο δραματικό και από το χαμηλόφωνο στην κραυγή. Συνιστώ αυτή την παράσταση ανεπιφύλακτα”… Μαρία Κυριάκη (Επί σκηνής)
…“Το «Μάρτυς μου ο θεός» εντυπωσιάζει τόσο με την πρωτοτυπία του θέματος, την κλιμακωτή ανάπτυξη της πλοκής όσο και με τη διάπλαση του κεντρικού χαρακτήρα. Όσον αφορά τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, ό,τι και να πει κανείς είναι λίγο… Πρόκειται για έναν σπουδαίο ηθοποιό, με πλούσιο εκφραστικό οπλοστάσιο, το οποίο χρησιμοποιεί με απόλυτη ακρίβεια και ειλικρίνεια”… Φωτεινή Παπαδάκη (Παρασκήνιο)
…“Ευφυής ήταν η σκηνοθετική προσέγγιση του ήρωα, από τη σκηνοθέτιδα Σοφία Καραγιάννη… Η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη είναι καθηλωτική…Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης χειρίστηκε εκπληκτικά τα δραματικά και κωμικά στοιχεία του έργου, ώστε να μας τα παρουσιάζει άρτια, στις γρήγορες εναλλαγές τους”… Ειρήνη Αγγελική Μήτση (Bookia)
…“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης απογειώνει τον ήρωα. Με απίστευτη δεξιοτεχνία μεταφέρει κάθε στοιχείο του μονολόγου στο ίδιο του το σώμα. Με εξαιρετικό τρόπο ο ηθοποιός μετουσιώνει κάθε μία φράση από αυτόν τον χειμαρρώδη μονόλογο σε μία άψογη εκτελεστικά κίνηση, χωρίς να ξεφύγει τίποτα από τον έλεγχο του ίδιου του ηθοποιού και χωρίς τίποτα να «γράψει» στην θεατρική σκηνή ως ερμηνευτική υπερβολή…Μια εξαιρετική απόδοση του έργου του Μάκη Τσίτα από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη σε ένα μονόλογο απίστευτης δεξιοτεχνίας”… Γεωργία Σουβατζή (deBop)
…“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης καταφέρνει να ενσαρκώσει τον Χρυσοβαλάντη με μεγάλη επιτυχία! Το σώμα μαζί με τη φωνή του ηθοποιού γίνονται τα μεγαλύτερα όπλα του, αλλάζοντας συνεχώς. Η μικροσκοπική σκηνή γεμίζει από εικόνες, γεύσεις και ήχους της Αθήνας και των ανθρώπων της. Και μόνο για αυτό αξίζει κανείς να παρακολουθήσει μια τόσο αξιόλογη θεατρική παράσταση!”… Νιόβη Νικολαΐδου (prasinizo.gr)
…“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης συμπλέει δεξιοτεχνικά με τον γοργό ρυθμό της εναλλαγής και καταφέρνει να μεταμορφωθεί στα πολλαπλά είδωλα που αντιπροσωπεύουν τις διαφορετικές χρονικές και συναισθηματικές φάσεις του ήρωα, αποδίδοντας εντέλει με συνέπεια όλες τις ψυχολογικές του μεταπτώσεις. Παίζει διαδοχικά τα χαρτιά του χιούμορ, του κυνισμού, της συγκατάβασης και της αυστηρότητας, δείχνοντας πόσο έχει εργαστεί πάνω στο ρόλο και πόσο έχει πραγματικά αγαπήσει τον ήρωα του. Οδηγεί σταθερά προς την κορύφωση της δράσης με όπλο μια βαθιά μελετημένη και υπαρξιακή εσωτερικότητα-την ίδια στιγμή που ο ήρωας τον οποίο υποδύεται αγγίζει, ακροθιγώς πλην τραγικά σαφώς, την τρέλα”…
Κώστας Καρασαββίδης (Cosmopoliti)
…“Ο Χρυσοβαλάντης του Ιωσήφ Ιωσηφίδη είναι στέρεος, πιστευτός και απτός, καθόλου υπερβολικός, ενώ το πέρασμα του από το πικρά κωμικό πρώτο μέρος στην ολόπικρη καταβύθιση του τέλους γίνεται επίσης με μαεστρία – υπό την καθοδήγηση της Σοφίας Καραγιάννη. Ο Ιωσηφίδης δεν υποδύεται, γίνεται ο Χρυσοβαλάντης, βιώνει τον απαιτητικό του ρόλο με τις συνεχόμενες αλλαγές διάθεσης με χαρακτηριστική άνεση. Ένας ψυχωμένος μονόλογος που ακροβατεί πολύ εύστοχα ανάμεσα στο τραγικό και το γελοίο, ένα συγκεντρωτικό κάτοπτρο που δείχνει την (όχι μακρινή) εποχή της ευμάρειας από την ανάποδη”… Γιώργος Θάνος (Duduka)