Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την ψυχολόγο -εκπαιδεύτρια του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Καραμφίλ Αννέτα στο 2282360124 και στο 6976831041.
Οι εγγραφές έχουν ήδη ξεκινήσει στα σχολεια σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και των σχολικών διευθύνσεων.
Πρώτη καταληκτική ημερομηνία για τη σύσταση των πρώτων ομάδων είναι 3 -10-2014.
Αιτήσεις θα μπορούν να παραλαμβάνουν εκτός από τις σχολικές διευθύνσεις και στα κατά τόπους ΚΕΠ.
Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό.
Αναλυτικότερα, το έργο στοχεύει στο να :
Βελτιωθεί η επικοινωνία στην οικογένεια
Προαχθούν οι γνώσεις των γονέων σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές, πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξής τους
Αναπτυχθούν δεξιότητες για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών των παιδιών τους
Ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες και να υποστηριχθεί η συνεργασία τους με τους/τις εκπαιδευτικούς
Αποκτηθούν συγκεκριμένες ικανότητες προκειμένου οι γονείς να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου
Ενημερωθούν οι γονείς σε θέματα υγείας των ίδιων και των παιδιών τους
Ενημερωθούν οι γονείς για τους τρόπους σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους ανάλογα με την ηλικία τους
Γίνει κατανοητή η θέση των ατόμων τρίτης ηλικίας στην κοινωνία, την οικογένεια και τα κοινά
Γίνει ενημέρωση των γονέων για τους τρόπους προφύλαξης των παιδιών από την χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και να προταθούν τρόποι παιδαγωγικής και λελογισμένης χρήσης τους
Βελτιωθεί η διαχείριση του οικογενειακού προγραμματισμού
Παρασχεθεί συμβουλευτική υποστήριξη και αγωγή υγείας στις οικογένειες των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων
Ενημερωθούν και να υποστηριχθούν ψυχολογικά γονείς ατόμων με αναπηρίες
Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 7 εκπαιδευτικά προγράμματα:
1. Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή, διάρκειας 50 ωρών
2. Διαφυλικές σχέσεις, διάρκειας 25 ωρών
3. Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία, διάρκειας 25 ωρών
4. Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών
5. Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, διάρκειας 25 ωρών
6. Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες, διάρκειας 50 ωρών
7. Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών
Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:
Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και σε χώρους παιδικής αναψυχής
Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
Θέματα διατροφής
Σημασία της σωματικής άσκησης
Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
Σεξουαλική αγωγή
Τρίτη ηλικία και οικογένεια
Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Επαγγελματικός προσανατολισμός
Κατανάλωση και διαφήμιση
Οικογενειακός προϋπολογισμός
Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
Προώθηση της ισότητας των φύλων
Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών.
Συνεργασία γονέων-μεταναστών
Ψυχολογική υποστήριξη
Αγωγή υγείας
Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες
Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια
Ομάδα Στόχος
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με αναπηρίες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
Χρηματοδότηση
Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τίτλο Πράξεων «Σχολές Γονέων ΑΠ7, ΑΠ8 και ΑΠ9» και συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.
ΟΙ ΓΟΝΗΣ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΟΣΑΝ 6παιδια Εγω μεγαλοσα 2παιδια ΣΤΩ χοργιο μου ΜΕΓΑΛΟΣΑΝ 200 .και χωρίς ψυχολόγους κε κε. Οπως το βλέπω τα πράγματα δεν πανε καλα ψαχνόμαστε για κάτι τι αραγες.μας καταντισανε σαν πρόβατα στο μανδρι .ΟΙ ΠΕΔΑΓΩΓΙΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΩ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΛΙΟΣ ΕΑΝ ΔΕΝΕΧΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΜΕΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΟΙ ΠΑΡΤΑ ΟΛΛΑ ΟΙ ΑΦΤΟΣ ΕΧΕΙ ΚΕ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ. ΚΕ ΙΠΑΡΧΟΥΝ ΙΠΧΟΡΙΣΙΣ ΒΡΑΣΤΑ. ΓΙΑ ΑΦΤΟ ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΨΙΧΟΛΟΓΟΥΣ.θζ ny
Κύριε θζ ny βλέπετε τα πράγματα πολύ επιφανειακά και απαξιώνετε ένα επάγγελμα – λειτούργημα ! Ας μην καθίσουμε τώρα να αναλύσουμε την – γνωστή στους περισσότερους θέλω να πιστεύω – προσφορά του επαγγέλματος των ψυχολόγων….
Σωστός ο καθένας με το πιστεύο του αλλα οχι κε να το παρακάνουμε σε μικρά παιδια που το μυαλουδάκι τους εινε τόσο αθώο κε τα ποτίζουμε με λόγια που ουτε ξέρουν την ενια τους μα τι μου λέτε τώρα. Ψάχνουνε καθημερινός για θύματα. ΔΙΣΤΙΧΟΣ ΘΖ ny
Ποιος ψάχνει για θύματα και ποιος ποτίζει το μυαλό των παιδιών ; Αν διαβάσατε, το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς και πιο συγκεκριμένα αφορά τη συμβουλευτική και ενημέρωσή τους για την όσο το δυνατόν καλύτερη διαπαιδαγώγηση, αλλά και τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Τέτοιου είδους προγράμματα οφείλουμε να τα στηρίζουμε και όχι να τα ''κράζουμε''……….
ΕΣΕΙΣ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΙΑ ΣΑΣ. ΣΩΣΤΟΣ ΕΣΕΙΣ ΣΟΣΤΟΣ ΚΕ ΕΓΩ ΠΑΝΤΟΣ ΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΗΣ ΠΡΗΝ 50χρ ηταν ΚΑΛΙΤΕΡΗ απω σήμερα που τα παιδια αποκαλούν την μαμά ΜΟΡΗ κε τον πέτερα Μαλ.!!Θζny
Αντιφάσκετε κύριε διότι
1) Εφόσον λέτε πως η διαπαιδαγώγηση ήταν καλύτερη πριν από 50 χρόνια, άρα θα πρέπει να παραδεχτείτε πως το έργο των ψυχολόγων είναι τώρα απαραίτητο όσο ποτέ….και
2) Αν ισχύει αυτό που λέτε, αυτοί που διαπαιδαγωγήθηκαν σωστά πριν από 50 χρόνια, είναι αυτοί που φταίνε για την λανθασμένη σημερινή διαπαιδαγώγηση, των οποίων οι απόγονοι φωνάζουν τη μάνα ''μωρή'' και τον πατέρα ''μαλάκα'', όπως αναφέρατε….
Σας ξαναλέω λοιπόν, πως βλέπετε τα πράγματα επιφανειακά, καθώς στέκεστε σε ένα μονάχα σημείο, τη στιγμή που η οικογένεια βρίθει προβλημάτων. Από χαμηλό οικογενειακό προΰπολογισμό με όλα τα παρελκόμενά του, μέχρι ενδοοικογενειακή βία κάθε μορφής, μέχρι το ολοένα αυξανόμενο φαινόμενο του bullying στο σχολικό περιβάλλον, και πολλά ακόμα που περιμένουν μια εξομάλυνση, μια καθοδηγητική – συμβουλευτική γραμμή, έναν εναλλακτικό τρόπο αντιμετώπισης, ακόμα και μια συναισθηματική αποφόρτιση, όταν το σπιτικό σηκώνει τα χέρια ψηλά και εκπέμπει σήματα κινδύνου. Και εδώ ακριβώς έρχεται η προσφορά των κοινωνικών επιστημόνων, των ψυχολόγων κτλ. να αφουγκραστούν και να καταπιαστούν με προβλήματα που σαφώς είναι αυξημένα σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο δεν σημαίνει πως και τότε δεν υπήρχαν. Απλώς τότε αντιμετωπίζονταν συνήθως ως ''ψιλά γράμματα'' ή ως ''ρετσινιά'' ………….
ΠΡΩΣ τον Κον λεκκα φενοσαστε .μορφωμενος άνθρωπος ΤΑ ΠΙΣΤΕΒΕΤΕ ΑΦΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΙ ΤΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΝΑ ΠΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΕΑΦΤΩΣΑΣ ΔΙΟΤΙ ΕΓΩ ΑΦΤΩ ΒΛΕΠΩ ΘΖ ny
Δεν σας μίλησα για τα ποικίλα προβλήματα και ελλείψεις, από τα οποία πάσχουν οι κοινωνικές δομές, γιατί αυτό είναι άλλο θέμα και αφορά την παροχή υπηρεσιών. Σας μίλησα για τον ρόλο των κοινωνικών επιστημόνων αυτόν καθεαυτόν ως προς την αντιμετώπιση οικογενειακών προβλημάτων. Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω….