Ένας άντρας πρέπει να ξαναρχίσει τη ζωή του όταν πέφτει θύμα ληστείας και παθαίνει αμνησία ενώ είναι στο δρόμο για το Ελσίνκι, όπου θα έψαχνε δουλειά.Καθώς προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του, συναντά μια σειρά από εκκεντρικές φυσιογνωμίες, μεταξύ άλλων και μια υπέροχη, πρόθυμη να τον βοηθήσει, αξιωματικό του Στρατού της Σωτηρίας. Ο άντρας θα βρει την αγάπη και θα αναγκαστεί να ανακαλύψει αξίες με τις οποίες μπορεί κανείς να ζήσει χωρίς ντροπή. Μια μικρή ιστορία για ανθρώπους που ξέρουν ακόμα πώς να είναι ευγενικοί.
Δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορείς να μάθεις για τον Ακι Καουρισμάκι, βλέποντας τις ταινίες του. Ιδανικός ήρωας της ιδιας του της φιλμογραφίας, ο πιο διάσημος σκηνοθέτης που έβγαλε ποτέ η Φινλανδία περιγράφεται με τις ίδιες λέξεις που εδώ και τριάντα χρόνια ακολουθούν το σινεμά του. Ενα σινεμά που μοιαζει κάθε φορά να αντλεί ακόμη μεγαλύτερους θησαυρούς από την ανεξάντλητη κληρονομιά του βωβού σινεμά, της φιλοσοφίας του rock ‘n’ roll και του μεγαλείου που κρύβεται πίσω από τη διάφανη ματιά ενός μονομανή δημιουργού πάνω στις «μεγάλες» ιστορίες των «μικρών» ηρώων του.
Ουμανιστής, λάτρης του παλιού αμερικάνικου σινεμά, πολιτικοποιημένος, πολυβραβευμένος, ανεξάρτητος Αμερικάνος εκτός Η.Π.Α. και Φινλανδός εκτός Σκανδιναβικής χερσονήσου, ο Ακι Καουρισμάκι παραμένει ο πιο χαρακτηριστικός απόγονος του Ζακ Τατί και του Ζαν Πιερ Μελβίλ.
Ενας περήφανος «παλιομοδίτης» σκηνοθέτης που δεν ακολούθησε ποτέ τα ρεύματα της εποχής και που δεν χρησιμοποίησε τον μαγικό ρεαλισμό ή το κατάμαυρο χιούμορ για να ωραιοποιήσει την πραγματικότητα, αλλά μάλλον για να την αναδείξει στο πραγματικό θαύμα της σκληρής καθημερινότητας.
Στο 53ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε ένα αφιέρωμα στο έργο του σκηνοθέτη, προβάλλοντας τις πιο αντιπροσωπευτικές στιγμές της φιλμογραφίας του.