«Φορτίο 200» είναι η κωδική ονομασία που είχαν δώσει οι Σοβιετικοί στα πτώματα των στρατιωτών τους που κατέφθαναν σωρηδόν από το μέτωπο, κατά τη διάρκεια του 9χρονου Σοβιετικο-Αφγανικού πολέμου. Για τον Αλεξέι Μπαλαμπάνοφ όμως, σκηνοθέτη και σεναριογράφο του ομώνυμου φιλμ που βραβεύτηκε στο φετινό Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, το 1984, η χρονιά δηλαδή όπου διαδραματίζονται τα –εμπνευσμένα, υποτίθεται, από πραγματικά περιστατικά – γεγονότα που παρακολουθούμε επί της οθόνης, το πτώμα ήταν η ίδια η Σοβιετική Ένωση, με τους πάντες – από επιφανείς καθηγητές και υψηλόβαθμους αστυνομικούς, μέχρι νεαρούς οπορτουνιστές, που στο μυαλό τους είχαν μόνο τον γρήγορο και εύκολο χρηματισμό – να μη χάνουν ευκαιρία να ασελγήσουν στο κουφάρι της. Η οργή είναι σίγουρα το κλειδί εδώ για τον Μπαλαμπάνοφ, δηλωμένο πολέμιο του κομμουνισμού, ο οποίος, κατά πάσα πιθανότητα ανιχνεύει στο σημερινό κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι της πατρίδας του κάποια κοινά στοιχεία εν σχέσει με τότε και γι’ αυτό κι αποφάσισε να ξυπνήσει δυσάρεστες μνήμες, παρουσιάζοντας τα όσα συνέβαιναν στο παρελθόν σε μία όσο το δυνατόν πιο ακραία και σαδιστική εκδοχή τους, με προφανή σκοπό να ταράξει για τα καλά τα νερά.
ΣΑΒΒΑΤΟ 2 & ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΜΑΪΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΧΩΡΑΣ 8:45μμ